Rok szkolny 2020/2021

Rok szkolny 2021/2022

Innowacja pedagogiczna z wychowania fizycznego

„Bądź w formie zaskocz samego siebie”

 

Prowadzona przez: mgr Krystynę Książek - nauczyciela wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej. Innowacja realizowana jest w ramach zajęć z SKS w klasie Vb - 1 raz w tygodniu, 1 godzina lekcyjna

Innowacja opracowana została zgodnie z nową podstawą programową według (rozp. MEN z 14.II.2017 r.) z uwzględnieniem ćwiczeń gimnastyki, opanowania umiejętności pływania, gimnastyki korekcyjnej, elementów fitness i nordicwalking.

Głównym celem innowacji jest:

  1. Wszechstronny harmonijny rozwój psychofizyczny dziecka.

  2. Rozbudzanie zainteresowań różnymi formami aktywności ruchowej: zdrowotnej, sportowej, rekreacyjnej.

  3. Wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające im świadome i aktywne

  4. Uczestnictwo w różnych formach aktywności ruchowej.

  5. Propagowanie zachowań prozdrowotnych poprzez aktywne uczestnictwo w różnych formach rekreacyjnych działalności szkolnej.

  6. Uświadomienie uczniom odpowiedzialności za własne ciało, zdrowie i kondycję fizyczną oraz wyzwolenia potrzeby dbałości o nie.

Miejscem realizacji zajęć innowacji jest sala gimnastyczna oraz inne obiekty sportowe basen siłownia sala korekcyjna. Do ćwiczeń wykorzystane są: drabinki, maty, piłki gumowe, hula-hop, skakanki, ławeczki gimnastyczne, taśmy, kijki do nordicwalking oraz płyty CD z muzyką.

W celu sprawdzenia, czy przygotowana innowacja pedagogiczna przyniosła oczekiwane efekty planowane jest:

  1. Porównanie wyników testów MTSF we wrześniu i w czerwcu (przed i po innowacji).

  2. Ankieta dla rodziców oraz uczniów.

  3. Obserwacje uczniów podczas zajęć wychowania fizycznego.

 

 

Inne innowacje prowadzone w klasach I - III można obejrzeć w zakładce INNOWACJE KLAS MŁODSZYCH

Innowacja z j. angielskiego

Podsumowanie

Innowacja pedagogiczna  „Śladami dorosłych – poznajemy zawody”

Nauczyciele prowadzący:

mgr Magdalena Ciałek, mgr Sylwia Lech

 

Innowacja jest odpowiedzią na wymogi edukacyjne z uwzględnieniem rozwijania predyspozycji do zawodów od najmłodszych lat.

Założeniem tej innowacji jest rozwijanie zainteresowania otaczającym środowiskiem, ukazywanie różnorodności poznawanych zawodów, wzbogacanie dzieci w wiedzę z zakresu charakterystyki zawodów. Zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowego stosunku do pracy ludzkiej, darzenie jej szacunkiem. Istotą zajęć jest ukazywanie pracy jako bardzo ważnej w życiu człowieka. Innowacyjność programu polega nie tylko na przedstawieniu przedstawicieli różnych zawodów, ale także na wychodzeniu do przedstawicieli zawodów i poznawaniu specyfiki pracy ludzkiej „od kuchni”.

 

CEL INNOWACJI:

 

Rozbudzanie wyobraźni o przyszłym zawodzie poprzez poznanie różnych zawodów i ich znaczenia dla życia społecznego.

 

 

,,THE SCHOOL THEATRE OF EVOLUTION’’

 

Nauczyciel prowadzący: mgr Beata Mnich

 

W 2011 r. postanowiłam, że lekcje języka angielskiego w PSP w Mirowie będą odbywać się nieco inaczej, przez 2 lata były to lekcje interaktywne w połączeniu z zabawą i konkursami, aż do momentu, gdy postanowiłam opracować i wdrożyć program własny w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych. Otóż w roku 2013 powstał ,,THE SCHOOL THEATRE OF EVOLUTION’’ – szkolny teatr w języku angielskim. Gdy dzisiaj wspominam ten moment jestem wdzięczna losowi, że pozwolił mi przeżyć tyle niezapomnianych chwil: trudu, radości, sukcesu, czasami też rozczarowania. Przez ten prawie 10 letni okres współpracowałam nie tylko ze wspaniałą ekipą rodziców, którzy wspierali mnie w każdej inicjatywie, ale także ze wspaniałymi uczniami, którzy realizowali moje założenia, mój ,,angielski świat bajek’’, których tłumaczeniem, aranżacją, choreografią i reżyserią zajmowałam się sama. Nie sposób nie wymieć tu magicznych przedstawień takich jak:

  • Czerwony Kapturek

  • Kopciuszek

  • Królewna Śnieżka

  • Shrek

  • Opowieść wigilijna

  • Piotruś Pan

  • Piękna i Bestia

  • Aladyn

Wszystkie aranżacje wykreowane przez uczniów były zarazem przejawem innowacyjności projektu poprzez kierowanie ich motywacją i koncentracją, a także wdrożenie uczniów do oceny własnych umiejętności językowych. Ponadto projekt wyzwolił w uczniach motywację wewnętrzną do uczenia się, pozwolił dostrzec mocne i słabe strony własnej pracy, a także przygotował do podjęcia odpowiedzialności za własną naukę. Projekt ten pozwolił również zwiększyć zaufanie uczniów do samych siebie, poczucia dumy ze swoich osiągnięć, a także wzmocnić poczucie własnej wartości. Posłużę się słowami Carla Rogers’a: ,, the primary task of the teacher is to permit the student to learn’’. Jeśli udało mi się pomóc uczniom w odnalezieniu najlepszych dla nich strategii uczenia się, odpowiedniej motywacji i budowania poczucia własnej wartości, to odniosłam ogromny sukces nie tylko na polu zawodowym, ale też osobistym. Niesamowita przygoda edukacyjna, która sprawiła, że poczułam sens mojej pracy. Pragnę serdecznie podziękować Wam – drodzy rodzice za pomoc, zaangażowanie, wsparcie, dobre słowo i zaufanie jakim mnie obdarzyliście. Dziękuję również i Wam – uczniowie za cierpliwość, zaangażowanie i waszą wiarę w sukces. Dziękuję także Panu Dyrektorowi Janowi Ulewińskiemu za poparcie w realizacji projektu, Pani Renacie Latos za pomoc podczas przedstawień i mojej córce Renacie Tomczyk za wykonanie charakteryzacji do niektórych bajek.

 

Logo - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętego Jana Pawła II w Mirowie

Patron

Logo - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętego Jana Pawła II w Mirowie

Patron

Odwiedź nas:

Dyrektor szkoły

mgr Jan Wojciech Ulewiński

Administrator strony

 Renata Latos

Patron

Mirów Stary 34, 26-503 Mirów Stary

pspmirow@mirow.pl

  Dane kontaktowe: 

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II

w Mirowie