Innowacja pedagogiczna z wychowania fizycznego
„Bądź w formie zaskocz samego siebie”
Prowadzona przez: mgr Krystynę Książek - nauczyciela wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej. Innowacja realizowana jest w ramach zajęć z SKS w klasie Vb - 1 raz w tygodniu, 1 godzina lekcyjna
Innowacja opracowana została zgodnie z nową podstawą programową według (rozp. MEN z 14.II.2017 r.) z uwzględnieniem ćwiczeń gimnastyki, opanowania umiejętności pływania, gimnastyki korekcyjnej, elementów fitness i nordicwalking.
Głównym celem innowacji jest:
Wszechstronny harmonijny rozwój psychofizyczny dziecka.
Rozbudzanie zainteresowań różnymi formami aktywności ruchowej: zdrowotnej, sportowej, rekreacyjnej.
Wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające im świadome i aktywne
Uczestnictwo w różnych formach aktywności ruchowej.
Propagowanie zachowań prozdrowotnych poprzez aktywne uczestnictwo w różnych formach rekreacyjnych działalności szkolnej.
Uświadomienie uczniom odpowiedzialności za własne ciało, zdrowie i kondycję fizyczną oraz wyzwolenia potrzeby dbałości o nie.
Miejscem realizacji zajęć innowacji jest sala gimnastyczna oraz inne obiekty sportowe basen siłownia sala korekcyjna. Do ćwiczeń wykorzystane są: drabinki, maty, piłki gumowe, hula-hop, skakanki, ławeczki gimnastyczne, taśmy, kijki do nordicwalking oraz płyty CD z muzyką.
W celu sprawdzenia, czy przygotowana innowacja pedagogiczna przyniosła oczekiwane efekty planowane jest:
Porównanie wyników testów MTSF we wrześniu i w czerwcu (przed i po innowacji).
Ankieta dla rodziców oraz uczniów.
Obserwacje uczniów podczas zajęć wychowania fizycznego.
Inne innowacje prowadzone w klasach I - III można obejrzeć w zakładce INNOWACJE KLAS MŁODSZYCH
Innowacja z j. angielskiego
Podsumowanie
Innowacja pedagogiczna „Śladami dorosłych – poznajemy zawody”
Nauczyciele prowadzący:
mgr Magdalena Ciałek, mgr Sylwia Lech
Innowacja jest odpowiedzią na wymogi edukacyjne z uwzględnieniem rozwijania predyspozycji do zawodów od najmłodszych lat.
Założeniem tej innowacji jest rozwijanie zainteresowania otaczającym środowiskiem, ukazywanie różnorodności poznawanych zawodów, wzbogacanie dzieci w wiedzę z zakresu charakterystyki zawodów. Zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowego stosunku do pracy ludzkiej, darzenie jej szacunkiem. Istotą zajęć jest ukazywanie pracy jako bardzo ważnej w życiu człowieka. Innowacyjność programu polega nie tylko na przedstawieniu przedstawicieli różnych zawodów, ale także na wychodzeniu do przedstawicieli zawodów i poznawaniu specyfiki pracy ludzkiej „od kuchni”.
CEL INNOWACJI:
Rozbudzanie wyobraźni o przyszłym zawodzie poprzez poznanie różnych zawodów i ich znaczenia dla życia społecznego.
,,THE SCHOOL THEATRE OF EVOLUTION’’
Nauczyciel prowadzący: mgr Beata Mnich
W 2011 r. postanowiłam, że lekcje języka angielskiego w PSP w Mirowie będą odbywać się nieco inaczej, przez 2 lata były to lekcje interaktywne w połączeniu z zabawą i konkursami, aż do momentu, gdy postanowiłam opracować i wdrożyć program własny w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych. Otóż w roku 2013 powstał ,,THE SCHOOL THEATRE OF EVOLUTION’’ – szkolny teatr w języku angielskim. Gdy dzisiaj wspominam ten moment jestem wdzięczna losowi, że pozwolił mi przeżyć tyle niezapomnianych chwil: trudu, radości, sukcesu, czasami też rozczarowania. Przez ten prawie 10 letni okres współpracowałam nie tylko ze wspaniałą ekipą rodziców, którzy wspierali mnie w każdej inicjatywie, ale także ze wspaniałymi uczniami, którzy realizowali moje założenia, mój ,,angielski świat bajek’’, których tłumaczeniem, aranżacją, choreografią i reżyserią zajmowałam się sama. Nie sposób nie wymieć tu magicznych przedstawień takich jak:
Czerwony Kapturek
Kopciuszek
Królewna Śnieżka
Shrek
Opowieść wigilijna
Piotruś Pan
Piękna i Bestia
Aladyn
Wszystkie aranżacje wykreowane przez uczniów były zarazem przejawem innowacyjności projektu poprzez kierowanie ich motywacją i koncentracją, a także wdrożenie uczniów do oceny własnych umiejętności językowych. Ponadto projekt wyzwolił w uczniach motywację wewnętrzną do uczenia się, pozwolił dostrzec mocne i słabe strony własnej pracy, a także przygotował do podjęcia odpowiedzialności za własną naukę. Projekt ten pozwolił również zwiększyć zaufanie uczniów do samych siebie, poczucia dumy ze swoich osiągnięć, a także wzmocnić poczucie własnej wartości. Posłużę się słowami Carla Rogers’a: ,, the primary task of the teacher is to permit the student to learn’’. Jeśli udało mi się pomóc uczniom w odnalezieniu najlepszych dla nich strategii uczenia się, odpowiedniej motywacji i budowania poczucia własnej wartości, to odniosłam ogromny sukces nie tylko na polu zawodowym, ale też osobistym. Niesamowita przygoda edukacyjna, która sprawiła, że poczułam sens mojej pracy. Pragnę serdecznie podziękować Wam – drodzy rodzice za pomoc, zaangażowanie, wsparcie, dobre słowo i zaufanie jakim mnie obdarzyliście. Dziękuję również i Wam – uczniowie za cierpliwość, zaangażowanie i waszą wiarę w sukces. Dziękuję także Panu Dyrektorowi Janowi Ulewińskiemu za poparcie w realizacji projektu, Pani Renacie Latos za pomoc podczas przedstawień i mojej córce Renacie Tomczyk za wykonanie charakteryzacji do niektórych bajek.
Patron
Patron
Odwiedź nas:
mgr Jan Wojciech Ulewiński
Administrator strony
Renata Latos
Patron
Mirów Stary 34, 26-503 Mirów Stary
pspmirow@mirow.pl
Dane kontaktowe:
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II
w Mirowie