"Czytam z klasą - lekturki spod chmurki"

Uczniowie kl. IIIb, w ramach realizowanej trzeci rok, innowacji pedagogicznej wspierającej rozwój czytelnictwa pt. „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”w szczególny sposób uczestniczyli w obchodach Dnia Postaci z Bajek. Z pomocą rodziców przygotowali przepiękne przebrania i wcielili się w role bajkowych postaci. Słuchali baśni czytanych przez zaproszonego gościa- Panią Renatę Iwańską. Rozwiązywali bajowe zagadki, rebusy i zadania, układali puzzle z bajkowymi bohaterami, historyjki obrazkowe. Wykazali się ogromną wiedzą dotyczącą treści czytanych bajek uczestnicząc w „Bajkowym quizie”.

Udział w obchodach tego święta był wspaniałą okazją, by zachęcić najmłodszych do czytania bajek, a co za tym idzie rozwijania wyobraźni, pamięci, zdobywania wiedzy na różne tematy, poznawania nowych słów, zasad gramatyki czy kształtowania właściwych postaw moralnych.
By podkreślić jak ważne dla dzieci jest to święto i zachęcić je do czytania bajek warto przytoczyć cytat
Alberta Einsteina: „Jeżeli chcesz aby twoje dzieci były inteligentne, czytaj im bajki. Jeżeli chcesz, aby były bardziej inteligentne, czytaj im więcej bajek".

Ten dzień sprawił trzeioklasistom wiele radości, a jednocześnie przypomniał jak ważne są bajki i ze warto po nie sięgać.
 

Rok szkolny 2020/2021

Rok szkolny 2021/2022

Innowacja pedagogiczna

 "Szlakiem rzeki Wisły - od źródeł do ujścia"

 

„Wisła, rzeka wszystkich ziem polskich,

rzeka naszych dziejów……”

Nauczyciele realizujący:

Elżbieta Kuźdub, Joanna Minda, Agnieszka Kawalec, Urszula Stefańska, Paulina Dzik.

 

Innowacja pedagogiczna „Szlakiem rzeki Wisły - od źródeł do ujścia” skierowana jest do dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-VIII. Ma charakter interdyscyplinarny i pozwala wzbogacać oraz łączyć wiedzę i umiejętności z zakresu przyrody, historii, literatury, biologii, geografii, informatyki. Oparta jest na wykorzystaniu możliwie najszerszej perspektywy edukacyjnej obejmującej wiedzę ogólną, literacką, historyczną, etnograficzną, a jej głównym założeniem jest propagowanie walorów kulturowych, ekologicznych, historycznych, przyrodniczych, folklorystycznych, turystycznych rzeki Wisły i regionów Polski nad nią położonych. Innowacja służy wzbogaceniu oferty edukacyjnej szkoły, podniesieniu jakości pracy szkoły, budowaniu jej pozytywnego wizerunku wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o twórczy rozwój swoich wychowanków. Jej realizacja pozwala na wzbogacanie wiedzy i rozwijanie zainteresowań uczniów, kształtowanie ich postaw patriotycznych, ekologicznych, rozbudzanie zainteresowania pięknem nadwiślańskiej przyrody, poznanie tradycji, kultury, historii nadwiślańskich terenów. Podejmowane w jej ramach działania są wspaniała okazją do tego, by budzić świadomość dzieci na temat ochrony nadwiślańskiej przyrody oraz wzbogacać ich wiedzę na temat bezpiecznych form spędzania wolnego czasu nad rzeką Wisłą i innymi rzekami.

 

Wisła nie bez powodu nazywana jest „Królową Polskich Rzek”. Jak przystoi na królową zachwyca przyrodniczym bogactwem niczym drogocennymi klejnotami. Jest symbolem polskości i patriotyzmu, to nasze naturalne oraz historyczno - kulturowe dziedzictwo o którym będziemy pamiętać.

25.06.2021 r.

16.06.2021 r.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

"Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki"

W roku szkolnym 2020/2021 uczniowie kl. II b pod opieką wychowawcy Elżbiety Kuźdub uczestniczyli w międzynarodowym projekcie edukacyjnym pt. „CZYTAM Z KLASĄ - lekturki spod chmurki", realizowanym jako innowacja pedagogiczna wspierająca rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III. Udział w innowacji był wspaniałą okazją do rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych dotyczących czytelnictwa i ekologii.

📌Poprzez czytanie lektur, drugoklasiści włączyli się w aktywną działalność edukacyjną. Zgłębili wiedzę na temat globalnego ocieplenia i jego wpływu na naszą planetę.

📌Podczas realizacji innowacji poruszane były ważne wątki natury ekologicznej, co przyczyniło się do wzmocnienia więzi ze środowiskiem przyrodniczym, a także rozwinęło poczucie troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.

📌Postacią przewodnią w innowacji była mała chmurka Tosia, która ukazywała dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęcała je do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko było spójne z czytaną lekturą.

📌 Uczniowie zrealizowali trzy moduły, z których każdy był bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna):  

I MODUŁ - MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW

II MODUŁ - MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU

III MODUŁ - MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA

📌 Innowacja była zgodna z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.

Drugoklasiści przeżyli wspaniałą przygodę, która pozwoliła wykształcić u nich właściwe postawy i przekonanie, że dla dobra Ziemi i jej mieszkańców warto działać "EKO" i "LOGICZNIE"

14.06.2021 r.

27.05.2021 r.

„Piknik czytelniczo - ekologiczny pod chmurką”-
podsumowanie III Modułu innowacji pedagogicznej pt „CZYTAM Z KLASĄ.
Lekturki spod chmurki”

Innowacja pedagogiczna pt.

 "CZYTAM Z KLASĄ. Lekturki spod chmurki"

 

Uczniowie kl. IIb zrealizowali w formie innowacji pedagogicznej III Moduł międzynarodowego projektu pod nazwą „CZYTAM Z KLASĄ". Lekturki spod chmurki”. Jego celem było upowszechnianie czytelnictwa wśród uczniów klas I-III, wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym i rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za nie. W ramach III Modułu innowacji wykonali wiele zadań: omówili lekturę, uczestniczyli w „lekcjach pod chmurką”, wykonali prace konkursowe w międzygminnym konkursie pt. „Pozdrowienia znad Iłżanki’, namalowali wspólny plakat przedstawiający łąkę, zbudowali makietę łąki i jej mieszkańców, poszerzyli i utrwalili wiedzę o przyczynach pożarów w lesie oraz o odnawialnych źródłach energii. Zadaniem podsumowującym realizację III Modułu było zorganizowanie „Pikniku czytelniczo- ekologicznego pod chmurką”, który okazał się dodatkową „atrakcją czytelniczą”. Tego dnia w klasie oraz szkolnym parku „królowała” książka i głośne czytanie wierszy ponadczasowej autorki Marii Konopnickiej ze zbioru pt. „Co słonko widziało”. Pogoda dopisała, a tytułowe słonko z omawianej lektury „świeciło” w książeczkach i w rzeczywistości, nad głowami dzieci. Drugoklasiści zaprosili na piknikowe czytanie specjalnego gościa - dyrektora Naszej szkoły Pana Jana Ulewińskiego, który wcielając się w postać tytułowego bohatera z niezwykłą ekspresją przeczytał wiersz
pt. „Stefek
Burczymucha”. Jego ubiór, odpowiednio modulowany, pełen ekspresji, silny głos sprawił, że słuchacze poczuli się jak w prawdziwym teatrze i z ogromnym zainteresowaniem wysłuchali opowieści o tym, co przydarzyło się Stefkowi. Podczas pikniku odbyła się niecodzienna sesja zdjęciowa, na której uczniowie zaprezentowali specjalnie zaprojektowane na tę okazję stroje przedstawiające bohaterów wierszy. Po niej czytali wybrane przez siebie utwory, a pomysłowe, przygotowane z pomocą rodziców stroje sprawiły, że wszyscy uczestnicy majowego przedsięwzięcia świetnie wcielili się w role, doskonaląc umiejętność głośnego czytania. Wśród czytających pojawiły się: biedronki, bociany, ptaki, drzewa, ptaki oraz tytułowe słoneczko. Po czytelniczych prezentacjach wychowawczyni klasy Elżbieta Kuźdub wystąpiła w roli „łąki” i przeprowadziła wśród uczniów quiz czytelniczy dotyczący utworów z lektury pt. „Co słonko widziało”.
Piknik czytelniczy był wspaniałą okazją, by „na żywo” posłuchać poezji dziecięcej opisującej piękno przyrody, rozwijać zainteresowania czytelnicze, poszerzać wiedzę dotyczącą przyrody, ekologii, środowiska przyrodniczego. Za sprawą wszystkich uczestników będziemy mieć niezapomniane wspomnienia z tego niecodziennego dnia spędzonego w szkole.

Było miło, wiosennie, lirycznie i ekologicznie, po prostu fan-ta-sty-cznie.

 

 

 

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „SZLAKIEM RZEKI WISŁY – OD ŹRÓDŁA DO UJŚCIA"

Uczniowie klasy pierwszej w ramach innowacji „Szlakiem rzeki Wisły -od źródła do ujścia” dowiedzieli się jak powstała rzeka Wisła według „Legendy o Wiśle”, prześledzili na mapie Polski bieg rzeki od gór do morza. Wzbogacili informacje na temat głównych miast Polski, przez które przepływa Wisła poprzez: słuchanie legend, oglądanie prezentacji multimedialnych, zdjęć, albumów, fotografii, strojów regionalnych, wykonywanie prac plastycznych.

Uczniowie wykonali lapbooki o Warszawie i Krakowie. Przygotowali również inscenizację ”Legendy o smoku wawelskim”. Spektakl zabrał nas na Wawel i do smoczej jamy. Dzieci wcieliły się w role: Króla Kraka, smoka, rycerza, szewczyka, i księżniczki. Ten bajkowy nastrój dopełniła scenografia, barwne kostiumy i żywiołowa gra aktorska małych artystów.

Dzięki działaniom podjętym w ramach innowacji dzieci poszerzyły i pogłębiły wiadomości na temat królowej polskich rzek – Wisły.

Logo - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętego Jana Pawła II w Mirowie

Patron

Logo - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Świętego Jana Pawła II w Mirowie

Patron

Odwiedź nas:

Dyrektor szkoły

mgr Jan Wojciech Ulewiński

Administrator strony

 Renata Latos

Patron

Mirów Stary 34, 26-503 Mirów Stary

pspmirow@mirow.pl

  Dane kontaktowe: 

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II

w Mirowie